Nová Honda CRF450R 2009, žeby revolúcia !!??
- |
Tu je: nová 09. Keď Honda hovorí že je "nový" tak to myslia naozaj. Z modelu 2008 zdieľa presne päť častí, vrátane predného kolesa a určitých častí brzdového systému. Taktiež, sledujte "krátky" výfuk. No nie je v skutočnosti až tak krátky ako to vyzerá, ako uvidíte o chvíľku. Óóó áno, a má to elektronicky riadené vstrekovanie.
- |
Tu je ľavá strana moto. Všimnete si , že výfuk ma v skutočnosti vyustenie na ľavej strane valca a potom smeruje okolo rámu za prednou pneumatikou. Takže výfuk nie je tak krátky ako zdá sa. Ale smerovaním ho tadiaľto sa skracujú odkryté časti vzadu na moto a týmto sa znižuje ťažisko !!
- |
Ľavá- predná časť, tu vidieť nové línie CRF. Predná vydla (48mm) a zadný tlmič sú Kayaba, nie Showa, ako na 2008. Predná vidla ma teraz sklon o 15mm bližšie ku krku, pre lepšie zvládnutie ostrej zákruty. Aj keď by to mohlo viesť k (rozpantovaniu) Honda hovorí že tento problém rieši aj na nových CRF450R HPSD (Honda Progressive tlmič) ktorý debutoval vlani.
- |
V právej prednej časti, môžete vidieť nový tvar brzdového kotúča ktorý dostal vlnovitý tvar na prednej aj zadnej brzde. Zadný Kayaba tlmič s jeho novým krátkym rezervoárom, na lepší prechod výfokového potrubia naprieč rámom. Na tejto strane chýba chránič motora oproti minuloročnému modelu.
- |
Ľavý zadný pohľad na moto ukazuje o koľko je výfuk kratší a preto nepretŕča až za bočnú tabuľku.Taktiež, aj keď nie viditeľná očami je kyvná vidla, je o 18mm dlhšia (pre lepší záber). Kombinácia zmeny geometrie prednej vidly a predlženie zadnej spája zlepšenie výkonu v priamom smere ako aj pri zatáčaní.
- |
Viac detailov je odhalených sprava pohľad zozadu. Všimnite si sedadlo, ako teraz obklopuje uzáver palivovej nádrže, jazdec si nájde ideálnu polohu pri zatáčaní.
- |
Je veľa vecí ktoré zosťíhujú CRF450R 2009, sú tam perfektne prepracované plasty, blatníky a ochranné kryty chladiča.
- |
Dokonca aj gripi sú nové. Čelný pohľad je iný pre model 2009.
- |
Pohľad zozadu na tuto krásku alebo beštiu?
- |
Časť rámu je ešte viac odhalená, aj na ľahší prístup do airbox-u a menšiu kapacitu palivovej nádrže. Ako dôsledok je menej paliva, a toto prinesie zníženie váhy pri závodení. Vlaňajšia Suzuki RM- Z450, ktorá bola prvá s elektronicky riadeným vstrekovaním, Ale Honda použila palivovú pumpu ktorá pracuje skvelo aj na plastovej palivovej nádrži, namiesto hliníkovej ktorá je v Suzuki.
- |
Ľavá strana pohľad bez plastov. Všimnite si HPSD namontovaný do prednej časti okuliarov.
- |
Zadný pomocný rám bol prerobený (odstránili hranaté spojky a priečky), a ich tvar bol navrhnutý tak aby bol lepší prístupu k vzduchovému filtru a súčasne zúžiť moto.
- |
Rám je kompletne nový – piata generácia, zdvojený hliníkový rám.
- |
Podľa Hondy, výfuk splňuje súčasný 99db zvukový limit. Pre závodne normy sa Honda zmesti do 94db a preto splňuje aj nový štandard.
- |
Aj keď je moto v podstate (nahá), ďalšia veľká zmena je ukrytá pod časťami rámu, nájdeme tam EFI vstrekovací systém a škrtiacu klapku.
- |
Pohľad z predu bez plastov.
- |
Štíhlosť moto je užasná keď odstránite plasty.
- |
Vyzerá to minimalisticky , ale je to dizajnom. Napriek pridaniu EFI v 09 je významne ľahšia než 08. Honda uvádza hmotnosť 106kg kompletne natankovaná a pripravená na závod.
- |
Pre lepšiu údržbu (čo je priorita pre tento rok ) sa palivová nádrž odpojí a prevráti na stranu čím sa zabezpečí pohodlný prístup k hlave motora bez toho aby ste museli čokoľvek odpojiť
- |
Bližší pohľad na prepracovaný pod sedadlový rám.
- |
Celkom nový motor môže teraz točiť 11,450 otáčok za minútu a 56.3 koni na brzde pri 8500 otáčkach za min. zároveň s 37.5 lb./ft točivý moment pri 7000 otáčkach za minútu. Motor je kratší a užší než to bývalo, lepšie rozloží váhu zatiaľ čo pri súčasnom znížení ťažiska súčasne zlepší ovládateľnosť.
- |
50mm škrtiaca klapka s 12- dierovou vstrekovacou dýzou paliva. Vstrekuje 50psi čo zaistí optimálne rozprášenie paliva. To taktiež umožňuje menšiu spotrebu paliva.
- |
A máme tu aj celkom nový model vypínača s integrovanou LED diodou ktorá signalizuje diagnostikuje že EFI nefunguje správne.
- |
Za príplatok $349, si môžete zakúpiť HRC PGM-FI konfiguračný nástroj, ktorý umožňuje majiteľom CRF450R zmeniť EFI prívod paliva rovnako ako zápal a široký okruh nastavení.
- |
Tu je bližší pohľad na prednú časť sedadla, je poriadne vysoko vytiahnuté na nádrž.
- |
Celkom nová piata generácia hliníkového rámu a pod sedadlového rámu. Kostra je teraz 0,4kg ľahšia než predchádzajúci dizajn zatiaľ čo pomocný rám je taktiež navrhnutý tak aby ušetril váhu a zlepšil prístup.
- |
Výfukové potrubie je oceľové v časti kolena ( všetko od predného kolesa bude padať na koleno takže titán nasleduje až za kolenom ) zatiaľ čo koncovka je teraz z titánu na ušetrenie váhy.
- |
Jeremy McGrath odskúšal moto na trati v pohorí Torrance. Bol ohromený z jej manévrovaním. Budeme ju testovať ešte budúci týždeň, potom Vám dáme vedieť.