Test: YZ250 versus RM250 versus 250SX
„Aká mocnosť to padla!“ Mnoho rokov dozadu by test MX 2-taktov zahŕňal stroje Honda, Yamaha, Suzuki, ČZ, Kawasaki, KTM, Husqvarna, Maico a Bultaco. Dnes, moderní motokrosári majú na výber iba z troch 250-tok (a jeden z nich už oznámil, že 2008 bol posledný rok v tejto kategórii). Veľa jazdcov zanechalo 2-takty, ale nie naša stará MX-ová „stroskotaná“ partia. Na nich sme vyrástli a pokiaľ nebudeme úplne odrovnaný, bez boja sa nevzdáme.
Tak ako u surfistov na dlhých doskách, majiteľov drive-in divadiel a hot rodderov (špeciálne u rat roderov), tak aj u jazdcov 250cc dvojtaktov nastáva posledná éra grandióznych dávnych časov. Pretože svet mení kurz smerom na štvortaktnú budúcnosť, ostávajú iba najskalnejší hard-coristi, priviazaní k piliéru „ring-ding“ zvukov.
Toto nie je porovnávací test medzi 2T a 4T. Prečo nie? Pretože žiadny poctivý dvojtaktár by sa nedával do súbojov s tými delobuchmi. (...tak toto je trochu pritiahnuté za vlasy, ale čo už, preklad je preklad...) 2008 Suzuki RM250 (v poslednom svojom roku), Yamaha YZ250 a KTM 250SX sú poslední tohto druhu. Tento rozstreľ je určený iba pre skalných dvojtaktárov. (..ani to neberte vážne, čítať môže predsa každý...)
Otázka (ďalej Q): Čo je nové na SUZUKI RM250 2008?
Odpoveď (ďalej A): Tu je zoznam.
(1) Nič
A: Tu je zoznam
(1) Pružiny predných teleskopov boli vymenené z pôvodných 0,42kg/mm na 0,43kg/mm.
(2) Zadné vodítko reťaze bolo zmenšené a je o 83 gramov ľahšie.
(3) Vlnkovité kotúče nahradili predošlé okrúhle a sú o 50 gramov ľahšie.
(4) Okuliare teleskopov sú vymenené za také ako používa YZ250F. Sú ľahšie. Navyše tlmiče majú nový kompresný ventil a puzdra s veľmi nízkym koeficientom trenia.
(5) Chrániče na predných tlmičoch zakrývajú väčšiu plochu a vážia o 130 gramov menej.
(6) Stĺpiky na predných teleskopoch 2008 sú o 4mm kratšie.
(7) Strmeň na prednej brzde je prepožičaný z YZ250F a ušetril takmer 300 gramov.
(8) Hlavný piestik na prednej brzde je zmenený za účelom väčsieho brzdného účinku. Brzdová páčka má zmenený uhol a je vyklonená o 9mm smerom dovonka.
(9) Celkové ušetrenie hmotnosti predstavuje takmer 1kg oproti YZ250 2007.
A: Tu je zonam
(1) Bloky motora boli modifikované tak, aby sa zredukoval objem okolo klietky jazýčkového ventilu za karburátorom (reed valve – neviem presný slovenský výraz). Zmenšenie objemu zlepšuje reakciu na plyn.
(2) Sací otvor za jazýčkovým ventilom bol vyhladený pre lepší tok paliva.
(3) Ojnica bola odľahčená a zmenil sa dizajn v časti horného ložiska pre lepší tok oleja.
(4) Chrániče predných tlmičov sú ešte viac zakružené pre lepšiu ochranu od nečistôt.
(5) Klin predného blatník na všetkých KTM 2008 bol zosilnený pre zabránenie jeho kmitania.
(6) Riadidlá boli zmenené na tvar Renthal 996.
(7) Pružiny predných a zadného tlmiča majú zvýšenú tvrdosť (6,6kg/mm zadná a 0,44kg/mm predné)
A: Yamaha. 2008 YZ250 má najpoužiteľnejšie pole záberu zo skupiny. Má veľmi silný záťah hneď za voľnobehom, ťahá cez stred a neprestáva (minimálne ťahá ďalej ako keď konkurencia už stráca dych). Nemá veľký spodok, stred alebo vrch – jednoducho dodáva správny výkon pri každom vypálení zo zákruty.
A: Suzuki. RM250 má najbystrejšiu reakciu na plyn. Je to okamžité. Nemá taký záber odspodu ako YZ, tiež nie je taká „zahákovaná“ ako KTM, ale skáče, keď povieš „skoč“. Veľmi dobré.
A: Ak hľadáte špecifický druh výkonu, tieto 3 motory majú rôzne rozpätie. Tu sú ich profily.
KTM 250SX. Jej spektrum je široké a ploché. KTM má „easy to ride“ momentové rozpätie. Nabieha čisto odspodu a silno zaťahuje do stredných otáčok. Potom nastáva čudná vec: KTM 250SX ostáva visieť. Od nejakých 7500 do 9500 rpm sa výkon KTM príliš nemení. Beží veľmi „plocho“ navrchu. Každý z testovacích jazdcov reklamoval, že sa s výkonom lúči skôr ako RM a YZ. Mali pravdu aj nie. KTM 250SX sa vytočila ďalej ako Suzuki a Yamaha, ale pritom keď sa stratila, bola na vrchole. Výkon nepadal postupne, skapala až okolo 9500rpm.
Suzuki RM250. Rozpätie krátke a veľmi živé. 2008 RM250 má všade dostatok sily, ale pretože sa dá pretočiť rýchlejšie ako ďalšie dva motory, rozpätie sa zdá kratšie ako skutočne je. Rýchle pretočenie a ľahký zotrvačník robia z RM250 použiteľnú v 2/3 z toho čo YZ a KTM. Celkový vrchol výkonu je pri 8700 rpm a je dobrý, aj lepší ako u KTM alebo YZ.
Yamaha YZ250. Je silná a efektívna. Yamaha vyťažila z dvojtaktu takmer štvortaktnú charakteristiku. Dodáva stály výkon, dobre zvládnuteľný, široký a čitateľný záťah. Spraví si svoju prácu priložením každej štipky výkonu prenesenej na trať. Má najúchvatnejšie záberové pole zo všetkých 2008 250-tok. Je to najlepší motor v triede.
A: Yamaha prvá, Suzuki druhá a KTM tretia.
Q: Ktorý bike má najlepšie predné tlmiče?
A: Yamaha. Tlmičom YZ250 Kayaba SSS nesmierne pomohli tvrdšie pružiny, ale túto kategóriu by vyhrali aj keby boli mäkšie. Suzukine Showy sú druhé; vyžadujú nejakú divnú kompresiu a nastavenie odskoku, aby sa dali dostať pod kontrolu. KTM WP tlmiče sú tretie. Majú veľkú dávku tvrdosti v stredných polohách, čo by sa dalo eliminovať znížením hladiny oleja.
A: Yamaha nastavila latku vysoko. Suzuki sa približuje s tlmičom Showa. KTM je tretia, ale ohromne sa zlepšila oproti 2007 vďaka tvrdšej pružine.
Q: Ktorá má najlepšie brzdy?
A: KTM. Bez debaty. Predná brzda na KTM je úžasná. Avšak, väčšina testovacích jazdcov uprednostňovala možnosti nastavenia zadnej brzdy u Yamahy oproti KTM. Zadná brzda Suzuki reaguje veľmi chúlostivo na zmeny nastavenia. Ak urobíte nesprávne nastavenie, prehreje sa a zablokuje.
Q: Ktorá disponuje najlepšou prevodovkou?
A: Yamaha. Prevodové pomery na YZ250 sú perfektné a motorka radí bez problémov pod plným výkonom. KTM je lepšia ako Suzuki. RM250 má veľkú „dieru“ medzi druhým a tretím prevodovým stupňom, je tiež veľmi citlivá na radiacej páke. Ide to až moc ľahko. Treba, ale povedať, že je najviac odolná voči nechceným vyradeniam do neutrálu.
Q: Ktorá má najlepší prevod?
A: Pridali sme rozetu s jedným zubom navyše na všetky tri motorky.
Q: Ktorá spojka je najlepšia?
A: KTM. Každý výrobca by mal presedlať na hydraulickú spojku. Treba si však chvíľu zvykať naučiť sa ju dobre používať, netreba ju nijak nastavovať, reguluje sa sama. Yamaha je druhá a Suzuki s veľkým odstupom tretia.
A: Tu je strkanica. Oba Renthaly Fat Bar (KTM a SUZUKI) aj ProTaper (YAMAHA) boli veľmi dobré.
A: Všetko to záleží od terénu, ale ohodnotili by sme to takto: Yamaha prvá, KTM druhá a Suzuki tretia.
Yamaha: Nie sme veľkí fanúšikovia prednej Dunlop 742FA, ale milovali sme zadnú 756-ku.
KTM: Tu KTM zvolila gumy zo starej školy Bridgestone M59/M70. Páčila sa nám predná M59 hlavne stredne náročných blatistých podmienkach, ale M70 je už odrovnaná pár rokov.
Suzuki: RM250 2008 je vybavená Bridgestonami 401/401. Sú oveľa lepšie gumy na trhu ako tieto. Zadná ešte ako tak, ale predná bola horšia ako Dunlop 742FA.
Q: Ktorá sa najlepšie ovláda?
A: Suzuki. RM250 má švih. Je ultra rýchla, veľmi agilná a úžasne citlivá. RM250 má presnosť ovládania ako britva, ale je dosť náročné ju presne nastaviť. Ak nesprávne zoštelujete tlmiče, alebo tlak v gumách, stáva sa až precitlivelá na reakcie.
Ovládanie KTM 250SX bolo prekvapením. Dni stagnujúcich rakúskych motoriek s veľkým ponorom vpredu a tonami nedotáčavosti sú preč. Bolo to „chrumkavé“.
Vždy sme mali radi vyvážené riadenie YZ250. Nie preto, že je ohromné, ale preto že je tabula rasa (niečo ako „má svojho ducha“, alebo aj , „naučíš čo chceš“). Môžete si s ňou robiť čo chcete, ale nebude to robiť bez vášho pričinenia. Je predvídateľná, čo nie je kompliment, ale ani kritika.
A: Je tu veľmi stručný prehľad, čo si skutočne myslíme o týchto troch 2T 250-tkach.
Suzuki RM250: Je ľahká, jemnučká a agilná mašina. Obľubujú ju jazdci, ktorý majú radi jazdu gun-and-run (vystreľ a uháňaj). Je to supercrossový stroj. Motor a podvozok je dobrý, ale nie ohromujúci. Tento bike je hlavne o perfektnom riadení.
Yamaha YZ250: Všetko je to o sile „traktora“. Je to bezchybný motor. Ťahá na štvrť plynu, pol plynu aj plný plyn. Žiadny terén ju nezmätie. Je to úžasný motor spárený s najlepším podvozkom. Riadenie je trochu ťažšie.
KTM 250SX: KTM to nevie nikdy správne namixovať. Niektoré ročníky majú perfektný motor v ráme, ktorý je skôr závažím, a inokedy je to opačne. Pre rok 2008 majú výborný rám, ešte lepšie brzdy a podivne nakonfigurované výkonové spektrum.
A: Podľa názoru našej testovacej posádky, Yamaha YZ250 ponúka najlepší celkový balík pre jazdca, ktorý to myslí s dvojtaktom vážne.
Komentáre
Prehľad komentárov
Poids est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre coeur bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la flanerie de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-et-hypertension/
Rare Old Indian Secret agent Resets Blood Pressure
(AShosughvoth, 27. 9. 2018 1:37)
Poids est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/acheter-du-cialis-a-bangkok/
YAMAHA JE no.1
(pampuch, 17. 3. 2010 9:10)
rychlost nie je vsetko.vyskusaj ju v brutalno terene a uvidis.
ktm je najlepsia
(tino mx 250, 9. 6. 2009 16:06)Vsak berte do uvahy ze ktm je rychlejsia ako yamaha
KTM is Best
(KTM RIDER, 27. 4. 2009 15:39)
Strasne sa mylite KTM ma najvissi vikon v celom spektre otacok a to ze fakt a 2008 nie je posledny model pre KTM 2t pretoze robia dalej
Measuring Blood Weight
(AShosughvoth, 11. 10. 2018 10:35)