Ako na to: Jak spravit sebe výfuk
24. 12. 2008
 |
Stupačka spravila svoje |
Nuž určite sa v každej domácnosti nájde nepoužívaná acetyénová zváracia
súprava, kompresor s pištolou s tlakomerom, stará duša z motorky,
sekundové lepidlo, drôt a lopata s priemerom poriska 32,0 mm. Ešte
treba napr. hliníkovú gulatinu, z ktorej vysústružíme väčšiu zátku.
 |
štople |
Priemer zátky by mal byť cca o dve hrúbky gumy duše menší. Do zátky
navŕtame ventil z duše. Z duše vystrihneme pásik gumy a sekundovým
lepidlom ho prilepíme po obvode zátky. Priemer zátky s nalepenou dušou
by mal byť cca o 0,1 mm väčší, ako diera vo výfuku. Zátku natrieme
vazelínou a vtlačíme do výfuku. Menšie otvory na výfuku stačí zaslepiť
aj zátkami vyrobenými z poriska lopaty. Flexkou som na nich urobil
drážku pre drôt. Na otvor výfuku priložíme kus gumy z duše a zatlačíme
zátku. Poistíme drôtom , na tomto si treba dať záležať, lebo F = P*S -
sila = tlak krát plocha, plocha je to dosť veľká a výfuk budeme
tlakovať až na cca 5 atmosfér!
 |
Zaslepené zvody |
 |
Detail zaslepenia kolena |
 |
Detail zaslepenia kolena |
Keď máme výfuk utesnený, napojíme ho na kompresor, popučené miesta
zohrievame acetylénovým horákom do žlta a tlakujeme výfuk. Tlak nám ho
pekne vyrovná. Chce to trochu citu, doporučoval by som ochranné
okuliare a nepohybovať sa oproti zátkam. Pár krát mi zátku vytrhlo, je
to riadna rana a odletela cca 10 m. Výsledok nie je úplne nový výfuk,
ale funkčný a na ďalšie katovanie v lese spôsobilý.
 |
Finálny produkt pripravený na katovanie |