Ako na to: Kontrola spojky
24. 12. 2008
1. Na spojkovej páčke vždy musí byť vôľa. Mala by sa pohybovať od 3 do
6 mm. Pre skúšku, stiahni gumy ochraňujúce kabeláž, potom stlač páčku
pokým nepocítiš, že lanko už začína zaberať. Medzera medzi „sedlom“ a
páčkou by sa mala pohybovať v tomto rozmedzí. Ak sa z tejto tolerancie
vymyká, nastav správnu vôľu pomocou nastavovacej skrutky pri páčke.
 |
| ... |
2. Oceľové platničky majú mať hliníkovo-striebornú farbu. Ak sú tvoje
platničky zmodr alé, potom boli spolu aj s lamelami a pružinami
prehriate a musia byť vymenené. Ak tam nie sú známky prehriatia,
skontroluj plochosť oceľových platničiek a zmeraj hrúbky spojkových
lamiel (prípustná hrúbka je uvedená v manuály k tvojmu motocyklu).
Pružiny sa nedajú posudzovať len podľa ich dĺžky. Sú dostatočne pevné
keď sú nové, ale ich vlastnosti sa rapídne menia pri tepelnom namáhaní.
Pre jazdcov, ktorí majú vo veľkej obľube používať často spojku,
odporúčame meniť pružiny každých 10 mth.
 |
| ... |
3. Skontroluj "uši" spojkového koša či nemá vrúbkovanie. Vrúbkovanie
spôsobuje ťahanie spojky a robí jej chod „lepkavým“. Zabrúsiť tieto
vrúbky pilníkom je veľmi zlý nápad, pretože môžeš vytvoriť hrany, ktoré
spôsobia lámanie lamiel, nepravidelné dosadacie plochy a zoderieš z
povrchu povlak, ktorý zvyšuje tvrdosť materiálu. Ako znak toho, že
vrúbkovanie tam už je citeľné je to, že máš problém zaradiť do neutrálu.
 |
| ... |
4. Skontroluj ozubenie vnútorného vodítka oceľových platničiek, či nemá
ryhy alebo otlačky. Kontroluj rovnakou metódou ako u spojkového koša.
 |
| ... |
5. Montáž: Namoč platničky spolu s lamelami do oleja, ktorý používaš do
prevodovky. Ideálne je ich tam nechať celú noc. Nepoužívaj olej s
molykou. Oceľové platničky vkladaj tak, aby zaoblené hrany smerovali
smerom do motora.
 |
| ... |
A na záver odkaz na vynikajúce video:
http://offroadvideos.magnify.net/video/Clutch-replacement-for-motorc